LKPA garbės prezidentės Eglės Šleinotienės interviu su Aleksu Eugenijumi Kulviečiu

2021-01-18 at 10:33

Esate patyręs kalbininkas profesionalas.  Kas Jums  yra svarbiausia pedagogo darbe?

Geros darbo sąlygas, leidžiančios dirbti.

Tinkama mokymo aplinka (atmosfera).

Efektyvus ir naudingas bendradarbiavimas su kolegomis

Sklandžiai palaikomas ryšys su mokiniais.

Nuolatinis grįžtamasis ryšis su mokiniais.

Tinkamai pateikta mokymo medžiaga.

Pedagogo/ dėstytojo darbas nelengvas, pilnas įvairių iššūkių. Ar esate patyręs pilnatvę profesinėje veikloje?

Deja, ne, dažniausiai trukdo daug išorinių veiksnių, kuriuos sunku valdyti arba prisitaikyti.

Kokiomis vertybėmis vadovaujatės ugdydamas jaunąją kartą?

Stengiuosi būti daugiau humaniškas, malonus, draugiškas, žinoma, nepamirštant profesionalumo ir akademiškumo. Bendravimas su mokiniais/studentais, manau, tai – siekti rasti / konstruoti mokymo atmosferą ir skatinti ieškoti kartu dalykinių žinių. 

Ar patinka eksperimentuoti klasėje/ auditorijoje? Ką jums reiškia sąvokos eksperimentas/ naujovė kalbų mokyme? Papasakokite plačiau.

Mėgstu eksperimentuoti.  Nereikia bijoti eksperimentuoti kai pati sąvoka suprantama kaip veiksmas, ieškant naujos mokymo metodologijos arba tobulinant esančios.

Ar Jūsų darbe vis dar yra erdvės norui daugiau sužinoti, išmokti?

Turiu tokią filosofiją: kiekviena dieną mokomės, o jeigu manom, kad nieko neišmokome, reiškia nieko neveikiame.

Kaip vertinate pedagogo ir mokinio/ studento tarpusavio ryšius, dermę?

Nors ne viskas priklauso nuo mokytojo, mokytojas turi galimybę pakeisti, pagerinti arba sutrikdyti ryšius su studentais. Aš tikiu, kad palaikyti  gerą ryšį su studentais tai – pagrindinis tikslas siekiant geriausių rezultatų.

Gyvename Covid -19 krizės metu. Kas tai- grėsmė ar galimybė? Savęs išbandymas ir patikrinimas? Kaip užpildote Covid 19 atneštą tuštumą? Kokiomis nuotaikomis gyvenate šiuo laikotarpiu?

Fizinio kontakto praradimas, ne visus vienodai veikia. Žinoma, yra ir teigiama pusė, bet ir yra ir trūkumų dabartinėje situacijoje. Asmeniškai man yra labai patogu nevažinėti į visas septynias darbovietes, kuriose dirbu, bet iškyla kitas iššūkis – suspėti atlikti visus papildomus darbus, kurie atsiranda nuotolinėje aplinkoje.

Kas turi geras IT žinias , manau, gali prisitaikyti, bet nėra lengva įveikti naujų mokymo būdų iššūkius.

Kaip vertinate Švietimo ir mokslo ministerijos,  vadovų, atsakingų už institucijų veiklą  pandemijos metu, veiklą?  Gal galite pasidalinti su kolegomis savo darbo Covid-19 metu patirtimi?

Iš pradžių buvo daug neaiškumų:  kaip elgtis ir kaip nesielgti, kaip vadovautis konkrečiais nurodymais. pasidarė sudėtinga  priimti sprendimus ir nuspęsti, kokia būtų geriausią strategija, kad viskas veiktų kuo tinkamiau ir  naujoje situacijoje išlaikytume nuoseklumą. Dabar po truputį viskas dėliojasi į savo vietas. Tiesa, mokytis vis dar reikia abiejose ekrano pusėse.

Tęsiantis karantinui, mokyklos/universitetai  susiduria su problema: mokyti  internetinėje erdvėje. Tai- procesas, verčiantis nuolat domėtis, išbandyti, kurti ir klysti.  Kaip Jums sekasi?  Su kokiais sunkumais  susiduriate kalbą mokydami nuotoliniu būdu?

Su technologijomis viskas po truputi klostosi vis geriau. Tik lieka toks atviras klausimas, ar mokiniai ir studentai mokosi taip, kaip norime? Ar rezultatus galima matuoti ir vertinti vienodai? Ar žinių kiekis ir kokybė nenukentė? Ar mokytojas nepraranda valdymo funkcijos ir vis dar gali parodyti, kaip geriau mokytis.   

Aktyviai dalyvaujate visuomeninėje veikloje. Kolegos jus išrinko į Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos Tarybą.  Koks Jūsų indėlis į šios visuomeninės organizacijos, dirbančioje karantino sąlygomis, veiklą? Ko galite palinkėti kolegoms?

Labai limituotos galimybės nuotoliniu būdu dalyvauti ir daryti ką nors gero. Ne dėl to, kad nežinome, ką daryti, o dėl to kad psichologiškai gal nematom tikslo pakeisti. Manom, kad viskas yra laikinai ir kad vėl grįšime į normalų gyvenimą.

Nuoširdžiai dėkojame. Linkime sėkmės. Tegul  laikmečio sunkumai ir iššūkiai atneš vertingų  gyvenimo pamokų, bus atspirties taškas gyventi prasmingiau ir tobulėti visą gyvenimą.